Vasemmistoliiton kansanedustaja Mai Kivelä kertoo Twitterissä kannattavansa Suomen Nato-jäsenyyttä.
– Minulta kysytään, että jos nyt pitäisikö painaa nappia Nato-jäsenyyden suhteen miten toimisin. Painaisin jaa, Kivelä kirjoittaa.
Hän kertoo ilmaisseen myönteisen kantansa puolueen sisällä jo monta viikkoa sitten. Kivelä sanoo, että oli kuitenkin asiallista antaa aikaa eduskuntakäsittelylle.
– En kuitenkaan usko, että mielipiteeni tästä enää muuttuu. Pidän kuitenkin tärkeänä, että asiaa voi kyllä vai ei -vastauksen lisäksi myös jatkossakin arvioida monelta kantilta, kansanedustaja jatkaa.
Mai Kivelä on tähän mennessä toinen Nato-jäsenyyden kannalle ilmoittautunut vasemmistoliiton kansanedustaja. Aiemmin myönteisen kantansa on kertonut Suldaan Said Ahmed.
Hän toteaa Twitterissä arvostavansa suuresti Mai Kivelää.
– Meidän vasemmistoliitto on moniääninen puolue, Suldaan Said Ahmed tviittaa.
En kuitenkaan usko, että mielipiteeni tästä enää muuttuu.
Pidän kuitenkin tärkeänä, että asiaa voi kyllä vai ei -vastauksen lisäksi myös jatkossakin arvioida monelta kantilta.
— Mai Kivelä (@MaiKivela) April 20, 2022
Arvostan suuresti @MaiKivela
Meidän vasemmistoliitto on moniääninen puolue.
Toinen vasemmistoliiton kansanedustaja asettui Naton kannalle – Politiikka – Ilta-Sanomat https://t.co/VrpsHxErNc
— Suldaan Said Ahmed (@suldaansaid) April 21, 2022