Vasemmistoliitto ei innostu Guggenheimista

"Valtion budjettiin tulisi tällainen uusi rahasyöppö Guggenheim."

Vasemmistoliiton kaksi kärkipoliitikkoa tyrmää Guggenheim-museon rakentamisen Helsinkiin. Kaupunginvaltuutetut Paavo Arhinmäki ja Sirpa Puhakka moittivat hankkeen ”salakähmäistä valmistelua” ja toteavat, että museoon ei ole varaa.

– Kulttuuriministerinä olen suhtautunut hankkeeseen alusta asti kriittisesti, eikä minuun tai opetus- ja kulttuuriministeriöön ole oltu yhteydessä tämän toisen, salaisen valmistelun aikana, Arhinmäki kirjoittaa blogissaan.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Ministerinä Arhinmäki päättää, saisiko Guggenheim valtiolta tukea museoon. Hänen mukaansa rahaa ei ole luvassa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Valtion budjettiin tulisi täysin ulkopuolelta tällainen uusi rahasyöppö Guggenheim, jolle pitäisi varata vuosittain iso osa muutoinkin niukoista määrärahoista.

Puhakka kirjoittaa omassa blogissaan, että museo voisi toteutua vain yksityisellä rahalla.

– Kannattaisiko Helsingissä tällainen museo? Epäilen syvästi.

Mainos