”Vasemmistoliitto on ylpeä saavutuksistaan hallituksessa”

Vasemmistoliiton kansanedustaja Kari Uotila sanoo puolueen olevan ylpeä hallitustaipaleestaan. Hänen mukaansa puolue onnistui kaventamaan tuloeroja ja parantamaan perusturvaa.

Kansanedustaja Kari Uotila (vas.) toteaa tiedotteessaan, että vasemmistoliiton työ hallituksessa näkyy tulonjakotilastoissa ja puolue onnistui kaventamaan tuloeroja ja parantamaan perusturvaa.

Uotila luettelee saavutuksiksi muun muassa peruspäivärahaan ja työmarkkinatukeen tehdyt tasokorotukset, työmarkkinatuen tarveharkinnan poistamisen ja suurituloisten verotuksen kiristämisen.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

”Vuonna 2012 köyhyys vähentyi kaikissa ikäryhmissä ja yhteensä 63 000 ihmistä nousi köyhyysrajan yläpuolelle. Samaan aikaan tuloerot kaventuivat”, hän toteaa.

Vasemmistoliitto olisi Uotilan mukaan halunnut jatkaa tuloeroja kaventavaa ja perusturvaa puolustavaa linjaa, mutta ”ikävä kyllä muilta hallituspuolueilta ei enää riittänyt tarpeeksi tukea tälle kehysneuvotteluissa”.

”Heikompiosaisten asemaan puuttuminen oli muilta hallituspuolueilta tietoinen suunnanmuutos, jossa periaatteistaan kiinni pitävä Vasemmistoliitto ei voinut olla mukana”, Kari Uotila katsoo hallituksesta lähdön syyksi.

Mainos