Venäjä varoittaa Yhdysvaltoja sanktioiden vaikutuksista

Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov on varoittanut Yhdysvaltoja sen esittämien sanktioiden vaikutuksista, kertoo BBC. Hänen mukaansa ne vahingoittaisivat Yhdysvaltoja itseään.

Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov on varoittanut puhelimitse Yhdysvaltain ulkoministeriä John Kerryä mahdollisten sanktioiden vaikutuksista. Hänen mielestään Yhdysvaltojen ei ole syytä hätäillä Krimin kriisin ratkaisuissaan.

USA ilmoitti aiemmin viikolla asettavansa pakotteita Venäjää vastaan Krimin tilanteen vuoksi. Tarkoituksena on painostaa diplomaattiseen ratkaisuun.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Myös Euroopan unioni on reagoinut ja keskeyttänyt meneillään olleet viisumineuvottelut.

Lavrovin mukaan ”sanktiot osuisivat bumerangin tavoin Yhdysvaltoihin itseensä”.

Kerry ja Lavrov ovat sopineet jatkavansa neuvotteluja ratkaisun löytämiseksi.

Mainos