Kodittomat pelkäävät roskasäiliöiden hermomyrkkyä

Britannian uuden myrkytyksen epäillään johtuneen roskasäiliön dyykkauksesta.

Amesburyn uusi Novitshok-myrkytys on jättänyt läheisen Salisburyn alueen kodittomat ahdistuksen ja pelon valtaan, kertoo The Guardian. Molemmat myrkytyksen uhrit asuivat kodittomien asuntolassa John Baker Housessa Salisburyssa.

Myrkytyksen jälkeen asuntola evakuoitiin nopeasti ja moni on menettänyt samalla vähäisenkin omaisuutensa, sillä myrkkyvaaran vuoksi tavaroitakaan ei voi hakea. Asuntolassa asunut Josh Harris kertoo epäilleensä itsekin myrkytystä pahoinvoinnin ja sekaisen vatsan vuoksi, mutta saaneensa puhtaat paperit sairaalasta.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Harris kertoo tuntevansa myrkytetyt Dawn Sturgessin ja Charlie Rowleyn. Molemmilla on omat ongelmansa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

”He ovat ihania ihmisiä. Dawn juo ja Charlie yrittää saada itsensä kuiville heroiinista.”

Myrkytyksestä kiertää Sergei ja Julia Skripalin myrkytyspaikkana toimineessa Salisburyssa monenlaisia teorioita. Harris uskoo, että Rowley on saattanut koskea hermomyrkkyastiaan dyykatessaan roskasäiliöistä hylättyä elektroniikkaa myytäväksi.

”Hän dyykkaa kuten monet muutkin. Mutta nyt tämän tapahtuneen jälkeen minä en aio enää tehdä sitä.”

Mainos