Viesti pääministerille: Eikö näitä rahasampoja voisi verottaa?

Sinuhe Wallinheimosta olisi kohtuullista, että äveriäs ay-liike maksaisi veroja.

Kokoomuksen kansanedustaja Sinuhe Wallinheimon mukaan valtavia sijoitustuottoja verottomina nauttivan ay-liikeen pitäisi maksaa veroja. Hän muistuttaa pääministeri Sanna Marinin (sd.) yrityksille esittämistä yhteiskuntavastuun vaatimuksista.

– Pääministeri vaatii yhteiskuntakeskustelussa monelta taholta kohtuullisuutta. Eikö olisi aika kohtuullista, että nämä rahasammot alkaisivat maksaa jo edes hiukan veroja?, Wallinheimo tviittaa.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Kauppalehti julkaisi maanantaina selvityksen, jonka mukaan yhdeksän suurimman ammattiliiton yhteenlaskettu varallisuus oli viime vuonna jo peräti 2,6 miljardia euroa. Monet liitot nauttivat vuosittain verovapaasti kymmenien miljoonien eurojen sijoitustuottoja.

Sijoitustoimintaa kuvataan jutussa liittojen pelastusrenkaaksi. Valtaosa suurista liitoista ei nimittäin pysty kattamaan toimintansa kuluja jäsenmaksujen tuotoilla.

– Pääomamarkkinoiden tuotot eivät voi olla näiden liittojen toiminnan moottorina, Sinuhe Wallinheimo sanoo.

Mainos - sisältö jatkuu alla

LUE MYÖS:

KL: Superrikkailla ammattiliitoilla jo 2,6 miljardin euron varat

Mainos