Vihreä Lanka kysyi vihreiden puoluevaltuuskunnan jäseniltä, olisiko kokoomus, keskusta vai SDP vihreille paras hallituskumppani.
Hieman yli puolet vastanneista ei halunnut nimetä suosikkipuoluettaan. Demarit sai kahdeksan ääntä, kokoomus kuusi, keskusta ei yhtäkään.
Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla
Vaikka kantansa kertoneiden osuus on pieni, se kertoo muutoksesta Vihreän Langan huhtikuussa 2015 tekemään kyselyyn verrattuna.
Tuolloinkin demarit oli suosituin vaihtoehto, mutta kokoomusta ei pitänyt hyvänä hallituskumppanina yksikään puoluevaltuuskunnan jäsen. Sen sijaan keskusta ylsi lähes yhtä mieluisaksi kumppaniksi kuin SDP.
Valtuuskunnan 43 jäsenestä kyselyyn vastasi 29 henkilöä. Puoluevaltuuskunnan kokoonpano on muuttunut vuoden 2015 kevään jälkeen.