”Vihreät otti kantaa huumemyönteisen Suomen puolesta”

Kokoomuksen Pia Kauma ei kannata vihreiden puoluekokouksen esitystä kannabiksen laillistamisesta.
Pia Kauma. LEHTIKUVA / EMMI KORHONEN
Pia Kauma. LEHTIKUVA / EMMI KORHONEN

– Vihreät otti näköjään virallisesti puoluekokouksessaan kantaa huumemyönteisen Suomen puolesta, kokoomuksen kansanedustaja Pia Kauma toteaa Twitterissä.

Vihreiden puoluekokous hyväksyi sunnuntaina niukalla äänierolla aloitteen kannabiksen laillistamisesta. Vihreät laillistaisivat huumausaineen käytön, hallussapidon, valmistuksen ja myynnin. Valmistusta ryhdyttäisiin sääntelemään ja kannabis pantaisiin verolle. Vihreät myös poistaisi kannabiksen käytöstä aiheutuneet rikosrekisterimerkinnät.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

Pia kauma toteaa oman näkemyksensä kannabiksen laillistamisesta olevan päinvastainen vihreiden kanssa.

– Oma näkemykseni on juuri päinvastainen. Meidän tulee tehdä kaikkemme, etteivät miedot ja sitä kautta kovat huumeet pääse valtaamaan tilaa. Nuorten hyvinvointi on ensisijaista, hän sanoo.

Mainos