Ville Niinistö jääviydestään: Kimmo Sasi kirjoittaa outoja

Vihreiden kansanedustajan mielestä hallitusta pitää voida varoittaa, jos kokee sen olevan tekemässä virhettä.

Vihreiden kansanedustajan Ville Niinistön mielestä perustuslakivaliokunnan entinen puheenjohtaja Kimmo Sasi (kok.) kirjoittaa outoja Helsingin Sanomissa.

Sasin mielestä Niinistö on jäävi käsittelemään sote-lainsäädäntöä perustuslakivaliokunnassa. Niinistö totesi Helsingin Sanomien haastattelussa eduskunnan perustuslaki­valiokunnan jäsenenä, että ”hän ei ole havainnut hallituksen kyenneen korjaamaan lakiesitystä perustuslakivaliokunnan vaatimalla tavalla”.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Niinistön mukaan kansanedustajan oikeutta osallistua poliittiseen keskusteluun ei voi rajoittaa.

– Hallitusta pitää voida varoittaa, jos kokee sen olevan tekemässä virhettä, myös oikeudellisen pohdinnan osalta – kuten asiantuntijatkin tekevät, Niinistö puolustautuu Twitterissä.

Niinistön mukaan perustuslakivaliokunnan jäsenen korrektia olla ottamatta kantaa juuri käsittelyssä olevaan asiaan.

– Sote ei ole nyt valiokunnassa, Niinistö toteaa.

Valinnanvapauslaki on tarkoitus antaa eduskunnalle tämän viikon torstaina.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Lue myös:

Kimmo Sasi: Ville Niinistö on jäävi käsittelemään sote-lainsäädäntöä

Mainos