Vihreiden puheenjohtaja, ympäristöministeri Ville Niinistö arvioi kehysriihen tuloksia blogissaan. Hänen mukaansa hallituksen oli pystyttävä löytämään uskottava tie niin lyhyen aikavälin kuin rakenteellisten Suomen talouden haasteiden ratkaisemiseen. Eri puolueilla oli tästä erilaisia näkemyksiä.
”Pienestä ihmisestä huolehtiminen ja kestävää kasvua luovat uudistukset olivat ne linssit, joiden läpi Vihreät katsoi kehysriihen neuvottelujen tuloksia”, hän kirjoittaa.
Niinistön mukaan punninnassa oli kaksi asiaa. Saadaanko aikaan sellainen kompromissi, joka on riittävän hyvä oman puolueen aatteellisesta näkökulmasta, mutta toisaalta riittävän hyvä ratkaisu Suomen talouden väistämättä edessä olevien kysymysten ratkaisujen kannalta.
Vihreiden painopisteiksi Niinistö mainitsee perusturvan vahvistamisen ja yhteiskunnan rakenteiden uudistamisen, sekä valtiontalouden sopeutustoimien mittaluokan kohtuullisuuden. Niinistön mielestä lopputulos täytti nämä tavoitteet ”näissä olosuhteissa kohtuullisen hyvin”.
”Veroratkaisut olivat täysin punavihreä kokonaisuus.”