Vihreiden kansanedustaja Ville Niinistö kiittelee vihreiden varapuheenjohtajaa Maria Ohisaloa hienosta toiminnasta puheenjohtajan sijaisena.
– Hän on vakuuttanut meitä kaikkia kypsällä harkinnallaan, myös tavassaan ilmoittaa päätöksestään Pj-ehdokkuudesta tänään. Ohisalolla on iso tulevaisuus edessään kestävän politiikan rakentajana, Ville Niinistö kirjoitti Twitterissä.
Ohisalo ilmoitti tänään, ettei hän ole käytettävissä puheenjohtajaksi. Ohisalo aikoo kertoa myöhemmin tällä viikolla, ketä hän tukee pätkäpuheenjohtajaksi.
Vihreälle Langalle Ohisalo sanoi, että puheenjohtajaksi tarvitaan ”luotettava vihreä kasvo. Henkilö, jonka koko Suomi tuntee”.
Toistaiseksi ainoastaan kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto on ilmoittautunut vihreiden puheenjohtajaehdokkaaksi. Ville Niinistön ja vihreiden presidenttiehdokkaana olleen kansanedustaja Pekka Haaviston päätöksiä odotellaan.
Vihreiden puoluevaltuuskunta valitsee tämän viikon lauantaina uuden puheenjohtajan loppukaudeksi puheenjohtajan tehtävästä vetäytyvän Touko Aallon tilalle.
Lämpimät kiitokset @MariaOhisalo:lle hienosta toiminnasta puheenjohtajan sijaisena. Hän on vakuuttanut meitä kaikkia kypsällä harkinnallaan, myös tavassaan ilmoittaa päätöksestään Pj-ehdokkuudesta tänään.
Ohisalolla on iso tulevaisuus edessään kestävän politiikan rakentajana.💚
— Ville Niinistö (@VilleNiinisto) October 29, 2018