Ympäristöministeri Ville Niinistö (vihr.) sanoo, että Seura-lehden uutinen hänen ylinopeussakoistaan on perätön. Seuran mukaan Niinistö ei ole ilmoittanut poliisille todellisia tulojaan, minkä vuoksi hänen saamansa ylinopeussakko oli liian pieni.
– Väite ei pidä paikkaansa. Arvioin nykynettoansioni 7 000 euroon (tai vähintään 6 500 euroon) ja pyysin erikseen tätä itse sakkojen määräämisperusteeksi, Niinistö kirjoittaa Facebookissa.
Niinistö toteaa, että poliisi ei pitänyt eroa rekisterissä olleeseen tuloon niin merkittävänä, että poikkeaisi siitä sakon määräämisessä.
– Virkamiehen päätökseen on voitava luottaa. Olen itse avoimesti ja oma-aloitteisesti kertonut ylinopeussakosta, Niinistö sanoo.
Ministeri kertoo olevansa huolissaan siitä, että lehdet julkaisevat yhä enemmän paikkaansa pitämättömiä tietoja.
– Työrauha ja kunnioitus ihmisyyttä kohtaan julkisuudessa koko ajan supistuu, Niinistö sanoo.