Ville Niinistö vastasi Soinin kysymykseen – neljän vuoden kuluttua

"Tyhjänpuhumisella ei kestävää kehitystä tai Suomen menestystä rakenneta."

Ympäristöministeri Ville Niinistö (vihr.) on vastannut kansanedustaja Timo Soinin (ps.) esittämään kysymykseen otsonikadosta. Soini arvosteli blogissaan 22.2.2010 vihreää politiikkaa muun muassa turkistarhauksen ja otsonikadon osalta.

– Muutama vuosi sitten vihreät pelottelivat otsonikehän ohenemisella. Mitä sille maailmanlopun asialle on nyt tapahtunut? Soini kirjoitti.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Tänään Niinistö ilmoitti, että asia on selvinnyt. Niinistö siteeraa Facebookissa Ilmatieteen laitosta:

Mainos - sisältö jatkuu alla

– Ilmatieteen laitos: ”Tämä positiivinen kehitys osoittaa, että vuonna 1988 solmittu kansainvälinen Montrealin sopimus, joka kielsi otsonia tuhoavien CFC-kaasujen käytön, on toiminut tehokkaasti”, Niinistö kirjoittaa.

Niinistö sanoo toimivansa ”päätökseteon puolesta, jossa uskalletaan ottaa selvää faktoista ja sitten toimia sen perusteella”.

– Tyhjänpuhumisella ei kestävää kehitystä tai Suomen menestystä rakenneta.

Mainos