Yhdessä EU-maassa enemmistö ei ole koskaan käynyt netissä

Suomessa neljä viidestä käyttää nettiä päivittäin.

EU-komission mukaan 62 prosenttia EU-kansalaista käyttää internetiä joka päiviä. Noin viidennes puolestaan ei ole koskaan käynytkään netissä.

Matalin netinkäyttöprosentti löytyy Romaniasta, joka liittyi EU:hun vuonna 2007. Vain joka kolmas romanialainen käyttää internetiä joka päivä. Sen sijaan peräti 42 prosenttia romanialaisista ei ole edes käynyt netissä.

Mainos - sisältö jatkuu alla

Eniten netinkäyttäjiä löytyy Tanskasta, 84 prosenttia kansalaisista.

Mainos - sisältö jatkuu alla

21,4 miljoonan asukkaan Romaniassa bruttokansantuote vuonna 2012 oli 169 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Tanskassa, jossa on 5,6 miljoonaa asukasta, BKT oli 314 miljardia dollaria.

Suomessa nettikäyttäjien osuus kohoaa 80 prosenttiin. Suomalaisista kuusi prosenttia ei ole koskaan käyttänyt nettiä.

Eurostatin tekemässä selvityksessä tutkittiin 16–74-vuotiaita ihmisiä.

Mainos