Kansanedustaja Toimi Kankaanniemeä ei pyydetty mukaan perussuomalaisten eduskuntaryhmästä eronneiden kansanedustajien eilen perustamaan Uusi vaihtoehto -eduskuntaryhmään.
– Vaikka olin ryhmän puheenjohtaja, minulle ei kerrottu yhtään mitään. Olin varautunut normaaliin tai ainakin lähes normaaliin kokoukseen, mutta sisään astuikin parikymmentä ryhmätoveria, jotka jättivät eroilmoituksen. Se yllätti täysin. Arvelin, että muutama lähtee, Kankaanniemi kertoi Ylelle.
Hänelle jäi ikävä maku Uusi vaihtoehto -ryhmän selityksistä eron taustoista.
– En lähde keskustelua sen tarkemmin avaamaan, mutta koin sen rankkana epäluottamuslauseena. Tuntui todella ikävältä.
Pimennossa pitäminen on yksi syy siihen, miksi Kankaanniemi aikoo pysyä perussuomalaisten eduskuntaryhmässä.
– Minulle ei kerrottu, eikä minua pyydetty mukaan.
Kankaanniemi erosi eilen joukkoeron jälkeen eduskuntaryhmän puheenjohtajan paikalta. Hänen mielestään jäljelle jääneille ryhmän jäsenille täytyy antaa tilaisuus valita itselleen uusi johtaja.