Työmäärään, jonka ennen koronaa teki 100 suomalaista, tarvitaan nyt 107

Kokoaikatyön kannustimia on työministeri Arto Satosen mukaan lisättävä.
Terveydenhuoltoalan ammattilaisia Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä. LEHTIKUVA / TIMO HEIKKALA
Terveydenhuoltoalan ammattilaisia Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä. LEHTIKUVA / TIMO HEIKKALA

Työministeri Arto Satonen (kok.) nostaa esiin osa-aikatyön yleistymisen.

– Sen työmäärän, jonka ennen koronaa teki 100 suomalaista tekemiseen tarvitaan nyt 107 suomalaista, koska osa-aikatyö on kasvanut niin paljon, Satonen kirjoittaa X-viestialustalla.

Mainos - sisältö jatkuu alla
Mainos - sisältö jatkuu alla

– Työn tuloksilla rahoitetaan terveyspalvelut, koulutus ja koko hyvinvointi. Kannustimia kokoaikatyöhön on lisättävä, ministeri toteaa.

– Aika monella työvoimapula-alalla tehdään paljon osa-aikatyötä, esimerkiksi terveydenhoidossa ja siellä on paljon myös kokoaikatyötä tarjolla, hän lisää ketjussa.

Mainos